9 Ağustos 2009 Pazar

Adamdın Skibbe...



Galatasaray'a geldiği ilk günü hatırlıyorum. Adnan Sezgin Tesisleri gezdiriyordu. Güler yüzlü sevecen biriydi. Önceki sezon uefa kupasında Galatasaray'a Leverkusen'in başındayken 5-1 bir hezimet yaşatmıştı. Ve artık Galatasaray'ın başındaydı. Stajer olarak nitelendirildi. Büyük teknik direktör değil denildi. Ben hala aksini söylüyorum bence iyi teknik direktördü bizim basın harcadı onu. Karizması yokmuş. Şuan Rijkaard'ın Galatasaray'a oynattığı sistemden cokta farklı bir sistemle takımı oynattığını düşünmüyorumda zaten. Rijkaard başarılı olursa eminimki Skibbe'nin attığı temele sadece kat cıkmış olur. Sadece acımasız davranıyoruz. Her konuda. Sabır yok. Şu futbolculara gösterdiğimiz sabrın yüzde 20 sini teknik adamlara göstersek nolur sanki. Tek suçlu geçen yıl Skibbe'miydi. Bence değildi. Onun geldiği gün ve gönderildiği güne kadar hep yanındaydım. İşinin ehliydi bence. Onun döneminde Galatasaray Uefa'da yolunada devam ediyordu. Ligdede kötü durumda da değildi. Arda ile yaptığım bir röportajda ona Skibbe'yi sormuştum. Arda'nın sözleri aynen şöyle "Eğer bir gün futbolu bırakır ve teknik direktörlük yaparsam aynı Skibbe gibi olmak isterim" Ki Fatih Terim'lede çalıştı ve hala çalışıyor Arda. Bu söz yeterli bence. Türk futbolunun şuan ki 1 numarasının ağzında cıkıyordu bu sözler. Gelişin ve gidişinde güzeldi Mıchael Skıbbe. Bu arada Bundesliga'da Fkankfurt'u çalıştırmaya başlamış. İlk maçında da Werder Bremen'i Deplasmanda 3-2 mağlup etmişler. Bir gözüm artık hep onun çalıştırdığı takımlar ve oynadığı maçlarda olucak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder